Sa zicem ca sunt calm. Asadar? Despre ce scriem? N-am mai fost in situatia asta de pe 16 decembrie, parca atunci am inceput. As vrea sa cred ca ce am sa scriu aici ma calmeaza, ma ajuta, dar penultimu text sta marturie ca nu merge intotdeauna.
Am scris un protest. Dupa ce ziua de luni a fost presarata cu deznadejdea unor oameni vizavi de nedreptatea pe care am experimentat-o cu totii, am vrut iar sa fac pe viteazul si sa ii scriu profului de SMP un text destul de dur incat sa il lase masca, insa destul de diplomat incat sa nu am de suferit. Dar asta cu suferitul nu se stie niciodata. In fine, textul suna cam asa:
-------
Prin acest mesaj imi exprim dezaprobarea profunda fata de modul de evaluare al proiectelor. De la inceputul semestrului ne-ati lasat sa intelegem ca realizarea fizica a proiectului va fi un bonus (mare, dupa cum ati adaugat in observatii). Nici un moment nu ne-am gandit ca lucrurile vor fi in alb si negru: ori facem proiectul perfect, ori primim (poate) nota de trecere. Pentru ca nu imi exprim doar frustrari personale, ci mai degraba generale, am sa folosesc in continuare pluralul.
Cum ne putem simti, ca studenti, dupa ce am lucrat fiecare cat a putut la proiect, dupa ce ne-am stors mintile in ultima saptamana (cred ca nu veti obiecta la faptul ca la sfarsit se lucreaza cel mai mult) si cand sa venim sa predam proiectul sa auzim "merge? nu? 5". In locul unei evaluari obiective, ati preferat sa ne expediati cu o promisiune (sper ca nu) desarta. Ce am inteles eu din ziua de luni e ca la proiect ori se ia 5, ori se ia 10. Ciudat, pentru ca la grupa 332, care face cu Andrei Hohan, s-au luat note bazate pe o apreciere corecta.
Partea cu bonus mare este exagerata mult. Nu stiu daca a fost o intentie buna, pentru a mai castiga timp, sau ati vrut pur si simplu sa scapati de noi. Nu ati luat in considerare faptul ca proiectul costa bani. Unii au dat si cateva milioane. Nu se pune problema de evaluare din punct de vedere al costului, dar puteati tine cont si sa acordati o pondere mai mica realizarii efective a proiectului. Per total, documentatia, schema functionala, schemele logice, simularile lor, programarea, toate acestea ar trebui sa conteze mai mult decat cateva lipituri si banii cheltuiti, plus drumuri catre str Maica Domnului. Chiar si asa, noi am lipit, am conectat, am legat pini, unii au gasit si programator in alte parti, dar sa zicem ca au avut o eroare oarecare, in fine, absolut toti au fost tratati la fel, si multi ne-am simtit umiliti, de parca munca noastra si efortul depus a fost in zadar.
------
Neprelucrat si nefinisat. Am vrut sa il supun criticii unor persoane in a caror judecata sa am incredere, dar am reusit doar partial. Nici nu stiu daca am sa mai trimit.
In fine, maine se termina semestrul si ma gandesc cu deznadejde ca va fi ultima sesiune impreuna. Sunt o gramada de oameni pe care ii admir (putin zis) enorm si as fi vrut sa ii cunosc mai bine. Daca o sa fim la specializari diferite? Daca o sa ne mai vedem doar o data pe luna prin facultate? As plange doua saptamani incontinuu, asta numai pentru o mana de persoane...
Am pe desktop un fisier care am sperat ca ma va ajuta sa ma organizez mai bine, unde scriam lucrurile care trebuiesc facute. Cu prioritati. Adica 1 2 3. A ramas prafuit intr-un colt. O alta tentativa esuata, dupa incercarea cu agenda si cu telefonul. Voi fi mereu un aiurit si un pierde vara, si n-am ce sa fac in privinta asta.