Pentru că azi expira pieptul de pui pe care l-am cumpărat în perspectivă cândva săptămâna asta după care m-am dus acasă şi am comandat o pizza sau mi-am făcut o supă la plic, nu mai ţin minte, m-am decis (a durat ceva!) ca să îl şi anume gătesc.
[offtopic] Pieptul de pui e foarte sexy la pipăit, foarte... mamar[/offtopic].
Nu am cuptor, aragaz, nici măcar reşou pentru că s-a ars. Din fericire am un vas special pentru microunde pe care l-am folosit de 3 ori max pentru că gătitul la microunde e ca mâncatul de soia, n-are nici un farmec (so I hear). Dar foamea împinge oamenii către lucruri nesăbuite.
Google really is my friend. Dă-i cu reţete de "chicken breast sweet and sour sauce microwave". Acu, el săracu mi-a servit pe tavă rezultatele bune, faptu' că site-ul ţintă era varză e partea a doua. După 3-4 încercări am decis să fac un mix de mai multe reţete, cu alte cuvinte îmi inventez eu una şi pun în ea ce găsesc prin sau pe lângă frigider.

Am luat puiu, l-am pipăit obscen, l-am spălat de i s-ar fi întărit sfârcurile de-ar fi avut, l-am fisurat pe mijloc şi prin mijloc adică am făcut oareştece fâşii din el. Studenţeşte l-am aşezat într-un vas micuţ, am tăiat o juma de roşie în feliuţe, am mai pus un strat de piepţi de pui sfâşiaţi şi încă un topping de roşie. Am stors şi-o juma de lămâie pe acolo, că văzusem într-o reţetă şi cu lămâie. Piesa de rezistenţă era sosul comercial dulce şi acrişor, un fel de eu într-o zi bună. Torn ca nesimtitul până îmi dau seama că la fund nu i-am dat puiului cu sos, aşa că fac o mânărie şi răstorn ca să uniformizez aportul de dulce şi acru. Mă rog!

Când să preîncălzesc cuptorul, vezi doamne nu mai merge. Hahaha, am fiert azi un ou într-o cană şi a explodat în cuptor, a trebuit să curăţ bine tot pe-acolo, te pomeneşti că i-am băgat apă pe unde nu trebuie. Dar nu, un pic de răbdare a rezolvat treaba, am purces la gătit juma de oră mai târziu, când se răcorise înfierbântatul.
Şi dă-i cu reprize de câte 5 minute, scoate puiu, infinge puiu, e crud, mai lasă-l. Nu m-am prins că sosu ăla se cam lichidizează decât la sfârşit. După 3 reprize la high şi 2 la medium başca o degustare am zis ca mai bine îl mănânc aşa decât să se întărească mai mult.
Partea bună - arată cam aşa, which is not bad by my standard:


Partea proastă e că puiul ăsta e cam tare, nu foarte tare dar când am văzut ce iese mi-am dat seama că: 1) seamănă ca şi alcătuire cu puiul dulce-acrişor de la chinezi de care mai mănânc când merg în Băneasa, 2) puiul chiar ar fi trebuit să fie bucăţele cubice, nu? adică "bite-sized".
Partea proastă, dar inevitabilă, a fost că sosul ăsta s-a diluat. Plus că avea acelaşi gust ca şi cel de la oblici, nu cumva şi băjetii cu chopstix folosesc tot sos industrial? Nu de alta dar sosul dulce-acrişor chinezesc are o reţetă de sine stătătoare, dau cu presupunerea că ar fi mai bun decât cel ambalat.
Într-un final a ieşit meci egal, eu am sfârşit cu stomacul destul de plin şi el, puiul, a sfârşit mort (parte dintr-un proces mai lung care a început cu un ou). A rămas totuuşi o jumătate din tava de pui, o să îl gătesc mâine expirat (o să mor!)