Nowadays îi sun pe părinţi doar pentru sfaturi legate de cooking and cleaning, respectiv gospodărie prin casă. Recunosc că tata nu mă lasă niciodată cu o nelămurire în aer, ştie să explice şi pentru proşti cum se înlocuieşte o priză, cum se lipeşte nu mai ştiu ce sau ce fel de cablu tv şi banană trebuie să cumpăr. Mama nu prea ţine pasul cu noile trenduri în materie de alimentaţie, în speţă "low fat foods" cu toate că e o bucătăreasă excelentă, mai pricepută ca mama ei sau oricine altcineva din familie. Dar până aici se întinde autoritatea lor.

În schimb, eu mă văd pus în postura de a instala un program care să îmi randeze posturi tv pe internet, sau transformatoare din doc în pdf - nu sun un prieten, nici nu ştiu ce prieten ar putea să ştie prostioarele astea; vreau să instalez un chichiţ în linux sau să caut software pentru remote connection de desktop, sau poate vreau să îl folosesc pe cel al windows-ului - nu o să ştie un coleg de cameră cum să faci asta, tot la guglea te duci; îmi schimb template-ul la blog sau vreau să îmi instalez taburi şi să îmi promovez blogul, trrrrust me, nu te duci să citeşti la bloggeri cunoscuţi de la noi, te duci la google care îţi arată cele mai pertinente sfaturi; eşti la muncă şi încerci de 3 ore să instalezi patch-ul pentru serverul xx şi de fiecare dată îţi dă eroare - ai încercat să rogi un coleg să te ajute dar de silă îţi dă un sfat în grabă şi îşi vede de ale lui, tu deja nu mai poţi să deranjezi pe alţii care au treburi importante, nu ca tine, te întorci la vechiul tău prieten; cauţi un bar mişto în oraş care să aibă mese mari, de 20+ de oameni, faci o reuniune de clasă, ceva? du-te şi caută pe google (sau metropotam, hehe); cauţi oferte de low cost, ponturi de cazare ieftină şi bună în Amsterdam, vrei să afli locurile de vizitat şi ce e de făcut? www.google.com is the key (aici fac un pic de mişto, pentru că eu am fost în Amsterdam şi o să fiu pe post de guglea pentru Miez, dacă vrea să profite de mine).
Cred că la ultimele două evaluări mi-am exprimat dorinţa expresă de a putea să bat pe cineva la cap şi să învăţ de la omul ăla, cineva cu experienţă şi cunoştinţe (probabil şi răbdare) pe care să-l pot stoarce. La început l-am avut pe Silviu care a fost destul de tare, dar într-o firmă ca a mea profitul e singurul relevant, deci nu putem scădea eficienţa alocând ore preţioase din timpul celor experimentaţi pentru puţe ca mine. Şi tot la google m-am întors.

Am dezvoltat o relaţie de love love and hate (adică 2/3 şi 1/3) cu motorul. Nu aş putea trăi fără el (da, exagerez) şi totuşi site-urile care apar primele de obicei sunt cele mai stupide, gen portal afaceri.
[ignoranţă] Google are mare nevoie de un sistem uriaş de învăţare inteligent care să sorteze site-urile care se bagă în seamă de-a dreptul abuziv şi să indexeze corespunzător pe cele ţintă după preferinţele utilizatorilor chiar dacă ele nu sunt optimizate.[/ignoranţă] Înainte de economia de piaţă vine satisfacerea utilizatorului. Nu mă face să caut pe două pagini de câte o sută de rezultate, te rog!

Eu în continuare îmi doresc să am un prieten know-it-all la care să mă duc de fiecare dată când mă loveşte nevoia şi să nu se supere pentru asta. Momentan, am un prieten pentru cluburi şi baruri, unul pentru foto, unul pentru internet slang, poate dacă mă chinui unul pentru marketing... dar în general lucrurile funcţionează cam aşa:
Până una alta, eu sunt mulţumit să fac pe guglea pentru diverşi prieteni care apelează la mine, păcat că n-am spaţiu de stocare mare şi acces la internet. Aşa că folosesc Google.