Am fost la un seminar de prezentare al unei firme de brokeri la hotelul Lia Manoliu. Afara erau 30-35 de grade, cer senin, metrou liber, oameni amabili, am ajuns din prima, chiar mai devreme; in hotel, incercand sa gasesc sala de conferinte, am dat in restaurant, unde erau o multime de fete superbe si ft tinere la cateva mese (era vreun lot national, doar ca nu mi-am dat seama ce sport; as fi ghicit o combinatie de gimnastica cu baschet, pentru ca erau perfect sculptate si foarte inalte (!!!)).
Deci pe scurt, ziua se anunta promitatoare. Indata ce a inceput seminarul, am avut o senzatie de "oh no, this is gonna be bad!". Tipul care prezenta era slovac. Din Slovacia, in caz ca nu v-ati prins. Si vorbea in slovaca. Avea traducator, insa daca ati vazut vreodata un film tradus sonor pe caseta acasa, va dati seama ce fel de traducator complet lipsit de chef si intonatie. Nu-i bai, slovacu avea destula pasiune, pacat pentru noi ca nu intelegeam nimic din ce dracu zicea. Mai mult decat atat, ne proiecta pe perete slide-uri in acceasi materna limba a lui. Din cauza translatorului, dura de doua ori si jumatate cat ar fi durat in mod normal cu un vorbitor de limba romana. I-as fi zis de mama si de limba engleza atunci cand ne-au fost traduse urmatoarele vorbe intelepte ale lui: "Esti atata om cate limbi stii" sau ceva de genul asta (cu aluzie la faptul ca vezi domle, sa invatam noi slovaca din alea 4 ore petrecute cu el).
Da, ati auzit bine. Ne-a anuntat de la inceput. I said: fuck this, 4 ore! Dar poate nu intelesesem eu bine asa ca m-am chillat.
In urmatoarea ora, am fost supus unui chin. Omul a vorbit numai asa: "Va rog sa luati o foaie de hartie []* sau un pix [] si pe care foaie [] sa scrieti [] daca ati avea un miliard de ron [] ce v-ati lua de banii astia [] aveti voie sa visati [] eu am sa pun muzica [] puke puke " (no wait, puke puke faceam eu in mintea mea). Apoi i-a pus pe oameni (grown ass men and women, wtf) sa citeasca ce au scris, spunand e ca important sa le constientizam, bla bla. A continuat cu "ce credeti, peste 4 ani veti avea o casa?", "cum credeti ca merge un copil mic?", efectiv a umplut o ora cu tampenii din astea, in timpul carora nu stiam cum sa imi astup urechile mai bine. Nu a spus absolut nimic util, nici macar ceva logic, intr-o ora. Si apoi ne-a pus filmuletul cu tipul care arata un pic retardat, ajunge la Megastar in America, se dovedeste ca are voce de tenor si Simon Cowell sau cum dracu il cheama il felicita si castiga Megastaru si bla bla. (achieving your dreams). Nici macar nu se auzea cum trebuie.. in fine.
Dupa asta a fost pauza, m-am strecurat discret si m-am bucurat de o dupa-amiaza de caine (adica just lying around). Si acum ma bucur de mancare, finally.

* pauza in vorbire pentru a ne fi tradus