Alcoolul si tigarile se vor a fi demascate ca niste droguri periculoase ce sunt. Asa era vorba sa se intample in Marea Britanie, unde aia chiar au probleme cu alcoolul. De fapt, nu prea se zice ca au probleme cu alcoolul, e ca si cum as afirma ca olandezii au o problema cu sexul. Treaba lor daca nu au varsta minima pentru servit alcool.
In schimb. Dependenta de alcool e (in unele locuri) recunoscuta si, mai important, tratata. Insa pentru fumat nu exista centre de dezintoxicare, intalniri anonime, nimic care sa zgarie macar suprafatza problemei. N-am sa incep sa ma leg acum de fumat, antipatia mea pentru fumat nu isi are loc intr-un singur post. Voiam sa evidentiez lipsa de masuri luate in folosul oamenilor, nu neaparat impotriva omului. Sunt convins ca, data o suma importanta pentru cercetare, s-ar gasi o chestie care sa inhibe dependenta de tutun. Pentru alcool vad ca se face macar consiliere. La evenimente sportive nu se bea, nu se comercializeaza prin zona, etc. Timid, dar ok.
Ce sa mai zic de drogurile acceptate ale societatii? Cafeaua... lumea bea cafea in mod firesc, la fel de firesc precum apa, probabil in multe locuri cafeaua e mult mai populara decat somnul. Dar e ok, e acceptata.
Sau problema mea proprie si personala, sucul, mai exact Coca Cola si Mountain Dew. Sincer, nu stiu exact ce ma face sa beau si sa beau si sa beau si sa... si sa nu ma mai opresc. Ratia medie e de un bidon de 2.5 pe zi. Probabil primul pas e constientizarea problemei. Saptamana trecuta mi-am pus (pentru a nu stiu cata oara in minte) sa nu mai beau pur si simplu. Pentru 3 zile a fost banal. Intr-a patra zi mi-am zis ca am demonstrat ce aveam de demonstrat si mi-am luat iar. De atunci, o zingura zi a fost fara Cola/MD, deci ultimele 5 din 6 zile am baut 2.5 x5 faceti si voi calcul ca deja ma scarbesc.
Cai de scapare?