Într-o notă mai stabilă mental, a doua componentă a seriei este de fapt cea mai mare şi cea mai nobilă, fiind în acelaşi timp distractivă şi educativă. Am deschis eu două teste destul de banale despre filme, Movie scenes quiz, la care mă încăpăţânez să mă bag deşi memoria mea vizuală este îngrozitoare, Swiss cheese like. Needless to say nu am reuşit să fac cine ştie ce, dar uitându-mă la quiz leaderboard găsesc un indubitabil individ român care se intitulează mi_e_lene_7 care a creat câteva quiz-uri proprii, printre care şi Movie directors quiz. Suspectez că leneşul e o leneşă şi stă pe undeva prin *sferă (twitto-, blogo-, alterno-) hlizindu-se la disperaţii care se chinuie două nopţi să nimerească 85 de regizori din 99.
Foarte educativ testul. În continuare nu ştiu pe mulţi cum îi cheamă şi nici n-o să mă intereseze dar am prins un respect deosebit pentru unii doar găsindu-i în toate topurile posibile de pe internet: best directors, 100 best of all times, top 10, 15 directors to watch, talented directors today etc. Tot acum mi-am dat seama că n-ar trebui să mă numesc cinefil pentru că habar nu am şi că neapărat trebuie să urmez nişte cursuri specializate pentru că altfel n-am să îmi schimb niciodată perspectiva asupra unor filme mai vechi, fiind un copil al generaţiei xbox (că tot citisem despre Bryan Singer că s-a specializat în blockbuster-uri pentru generaţia xbox).
Învăţăturile sunt multe şi probabil unele or să revină în conştient când au ele chef, dar printre altele am aflat că:
-Akira Kurosawa a influenţat pe absolut toată lumea (de după el) şi e considerat de mulţi cel mai bun;
-Tarantino are meritul de a fi reinventat storytelling-ul de la Pulp Fiction încoace, dar cred că e supra-apreciat (prin comparaţie cu monştrii sacri).
-Roberto Benigni a făcut un film superb... şi cam atât.
- regizorii atipici, dacă s-ar putea spune asta, sunt fiecare propria lor categorie: Lars von Trier, Wes Anderson (care nu e în top, dar cmmon, Steve Zissou!), Kevin Smith, Darren Aronofsky; da, îmi dau seama că sunt contemporani cu mine, ruşine mie că nu cunosc pe cei mai mari.
- Billy Wilder a făcut o-to-nă de filme supertari şi a luat o grămadă de Oscaruri pentru ele
- câţiva tipi pe care îi ştiam mai mult actori decât regizori au făcut nişte filme extraordinare, Richard Attenborough, Sydney Pollack, Sidney Lumet. Nu eram complet ignorant, dar acum mi s-au deschis ochii larg.
-trebuie să văd neapărat filmele lui Tarkovsky, Kurosawa, Kim Ki-Duk, the-japanese-animator-whats-his-name Hayao Miyazaki şi în general filme mai vechi. Dar nu prea vechi, pentru că eu nu râd la Charlie Chaplin.

http://quizible.com/quiz/movie-directors-quiz/4317