"Grow a large beard", I said. And she cheered, not surprisingly.
Prima data a fost tipic adolescentin. Aparatul de ras mi-a fost facut cadou de parinti. Tata chiar s-a oferit sa ma ajute, insa l-am multumit cerandu-i niste indicatii si atat. Poate s-a intamplat prea devreme, aveam 15-16 ani. Nu era barba si mustata in adevaratul sens al cuvantului, dar fiind brunet nu mai puteam rezista, voiam sa vad cum e sa ma luminez la faţă (la propriu). Oricum, a doua zi Sorin nici n-a observat (colegul de banca).
Si am inceput sa ma barbieresc. La inceput era un joc de om matur al unui copil. Acum ca nu mai sunt copil (ca varsta, vreau sa zic) a devenit un calvar. Ciclul dureaza in jur de 5-6 zile si sfarsitul lui necesita mereu pregatire spirituala.
Am incercat Gillette Mach 3, a fost ok, barbieritul propriu-zis nu era cine stie ce. Apoi s-a complicat treaba, pe masura ce inaintam in varsta barba crestea din ce in ce mai repede si mai aspra. Anumite persoane pot depune marturie legata de asprimea obrazului meu. A intervenit si after shave-ul, de vreme ce secolul 21 dicteaza nevoia de barbati sofisticati, bine ingrijiti si in alelasi timp macho. Si totusi, orice as folosi, alcool, balsam, dupa-ras-ul nu functioneaza si basta. Am parte de suferinte saptamanale, timp de o zi. Adunate, ai putea spune ca e un fel de echivalent al menstruatiei, de vreme ce sunt si mai morocanos si nici nu suport sa fiu atins (cel putin nu pe fatza :D).
Odinioara, cand eram mic si citeam diverse reviste Bravo Playboy care intre timp s-au prostit, ma uitam amuzat la diversele pseudonime evident disperate care voiau sa stie ba una, ba alta, intrecandu-se in naivitati (in mare sexuale, dar cine sunt eu sa judec, si eu caut pe net) la rubrica de raspunsuri la intrebari. Lucrurile s-au mai schimbat si daca nu reusesc sa scap de problema curenta si nici un dermatolog nu m-ar putea ajuta (daca apuc sa ajung la medic) probabil voi scrie o scrisoare falsa, foarte dezinteresata, foarte wanna-seem-cool, de vreme ce totul pare de bun simţ, elevat, sofisticat, pana si intrebarile din rubrica "Stiinta de a fi barbat" (sau "Afla-tot", nu mi-am dat seama inca), ei bine o scrisoare legata de problema mea catre Esquire!
Refuz sa cred ca nu poate fi rezolvata. Stiu ca nu are rost sa intreb cititorii, oricum publicul e in majoritate feminin (nu prin alegere, ci hazardos [?]).